Pagina: 12

Boek Together is better

10-10-2016

Afgelopen week was ik met mijn lieve vrouw een weekje naar Berlijn. Net op het moment dat dit nieuwste boek van Sinek uitkomt..... Dus toch maar even een dagje naar een Berlijns internetcafe en lezen maar!

Lees meer

Leiderschapscrisis in de Alpen

07-10-2016

Er is veel ophef geweest rond Alpe d'HuZes en met name over de exorbitante declaraties van oprichter Coen van Veenendaal. In mindere mate over het feit dat tot nu toe maar weinig geld besteed is aan daadwerkelijk onderzoek naar kanker. Termen als 'anti-strijkstok beleid', 'management fees' en 'reiskosten declaraties' vlogen ons om de oren en zoals wij Nederlanders zijn, hebben we er allemaal een mening over. 

Lees meer

Gallup test

04-10-2016

Samen met je medewerkers bereik je dagelijks doelen en blijf je dagelijks groeien. Medewerkers zijn dan ook essentieel voor de onderneming. Uiteraard ben je dagelijks bezig het beste mogelijk te maken voor iedereen in je bedrijf.

Lees meer

Taakvolwassenheid

05-09-2016

Wat is Taakvolwassenheid. Heel kort door de bocht: Kunnen + Willen = Doen!

Lees meer

Onderzoek: Gemotiveerde medewerkers werken dubbel zo hard

05-09-2016

Gemotiveerd personeel werkt voor twee. Gedreven medewerkers vormen een van de grootste drijvende krachten achter bedrijfsgroei waar ondernemers zelf invloed op hebben, zo blijkt uit onderzoek dat Het Financieele Dagblad liet doen. 

Lees meer

DiSC Test

02-09-2016

In 1928 heeft psycholoog William Marston het boek “Emotions of Normal People” uitgebrach. Marston gaat uit van het standpunt dat mensen hun emoties uiten met gedrag door middel van vier gedragstypes. Deze vier gedragstypes zijn: Dominant, Invloed, Stabiel en Consciëntieus (DISC)

Lees meer

Klant is geen koning?!

02-09-2016

Ja, u leest het goed! Het adagium 'De klant is koning'is echt niet meer van deze tijd.

Het impliceert een hiërarchische verhouding en daar geloof ik niet in, althans hiërarchie brengt nou niet bepaald het beste in de mens naar boven.

In dit artikel leg ik uit waarom hiërarchie niet goed is voor de klant.

Lees meer

Intrapreneurship: hype of toekomst?

02-09-2016

Vandaag de dag hoor je steeds meer over intrapreneurship oftewel ondernemerschap binnen de onderneming. Wat is dit nu precies en hoe stimuleer je dit? 

Lees meer
Pagina: 12